27 listopada 2009

Pseudo-mapa lokacji w PHP i xHTML - jak?

Pewien użytkownik forum MMOCenter.pl, poprosił mnie o napisanie tu jak zrobić pseudo-mapkę do swojej gry. Otóż sama robota jest dosyć prosta, gorzej jednak z planem mapy. W moim przykładzie stworzyłem mapkę 10x10, której "definiowanie" zajmuje 435 linijek kodu. -.- Właśnie dlatego w tytule posta napisałem "lokacji", a nie "świata". Na co pozwala ten skrypt? Możliwości ma małe, ale jest mały i lekki więc... Róbta z nim co chceta. ;P Możemy zdefiniować podłoże (standard), oraz to czy na dane pole można wejść (uparciuchy mogą zrobić mapkę świata [niedużego oczywiście] kładąc na niej góry, lasy, rzeki itd.).


ScreenShots:


Kod (należy dorobić własny plik config.php, w którym należy połączyć się z bazą danych MySQL!):
plik_z_mapa.php


genmapfile.php


Struktura tabeli `users`


Obrazki do pobrania, użyte w testach: 4shared.com

9 komentarzy:

  1. Mapka o tyle ładna, bo dobrze wykonana, jedyne co w oczy wali to ta ilość tablic. :) Przy większej mapie, serwer raz po raz może się buntować.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pisałem o tym, że ten skrypt się nie nadaje na większe lokacje. :) Niedługo napiszę tu o mapce ze strukturą w bazie danych. Potem może jakiś edytor do niej. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czekam na makę z bazą ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. hmm... dopisałbyś jeszcze do mapki z bazą ajaxa? ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak skopiować ten kod bez literek numerowania wierszy?

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie da się! Mwahahaha! :D I na tym polega trik - musisz albo go przepisać, albo się pomęczyć z CTRL+C i CTRL+V. :D Przy jednym i przy drugim się czegoś nauczysz.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czekam na mapkę w MySQL i edytor:)

    OdpowiedzUsuń