Pewien użytkownik forum MMOCenter.pl, poprosił mnie o napisanie tu jak zrobić pseudo-mapkę do swojej gry. Otóż sama robota jest dosyć prosta, gorzej jednak z planem mapy. W moim przykładzie stworzyłem mapkę 10x10, której "definiowanie" zajmuje 435 linijek kodu. -.- Właśnie dlatego w tytule posta napisałem "lokacji", a nie "świata". Na co pozwala ten skrypt? Możliwości ma małe, ale jest mały i lekki więc... Róbta z nim co chceta. ;P Możemy zdefiniować podłoże (standard), oraz to czy na dane pole można wejść (uparciuchy mogą zrobić mapkę świata [niedużego oczywiście] kładąc na niej góry, lasy, rzeki itd.).
ScreenShots:
Kod (należy dorobić własny plik config.php, w którym należy połączyć się z bazą danych MySQL!):
plik_z_mapa.php
genmapfile.php
Struktura tabeli `users`
Obrazki do pobrania, użyte w testach: 4shared.com
27 listopada 2009
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)


Mapka o tyle ładna, bo dobrze wykonana, jedyne co w oczy wali to ta ilość tablic. :) Przy większej mapie, serwer raz po raz może się buntować.
OdpowiedzUsuńPisałem o tym, że ten skrypt się nie nadaje na większe lokacje. :) Niedługo napiszę tu o mapce ze strukturą w bazie danych. Potem może jakiś edytor do niej. :)
OdpowiedzUsuńCzekam na makę z bazą ;)
OdpowiedzUsuńhmm... dopisałbyś jeszcze do mapki z bazą ajaxa? ;)
OdpowiedzUsuńJak skopiować ten kod bez literek numerowania wierszy?
OdpowiedzUsuńNie da się! Mwahahaha! :D I na tym polega trik - musisz albo go przepisać, albo się pomęczyć z CTRL+C i CTRL+V. :D Przy jednym i przy drugim się czegoś nauczysz.
OdpowiedzUsuńCóż za pech. :D
OdpowiedzUsuńto powodzenia.
OdpowiedzUsuńCzekam na mapkę w MySQL i edytor:)
OdpowiedzUsuń