27 listopada 2009

Walka turowa w grze bMMO - jak?

Przeglądając forum MMOCenter.pl, natknąłem się na temat, w którym pewien użytkownik nie wiedział jak zrobić walkę turową. Oto kilka porad (nie uwzględniam "magii"):


  1. Napisać funkcje, które będą wyliczać minimalną oraz maksymalną siłę ataku, obrony oraz iilość punktów życia, dla gracza o określonym ID (pobierania danych z bazy/plików i przepuszczanie ich przez jakiś tam  [jeśli go mamy] algorytm). Łącznie 5 funkcji zwracających wartości liczbowe, bądź jedną funkcja zwracająca tablicę.
  2. Zastanowić się czy wolimy, aby walka trwała aż do "śmierci" jednej z postaci (co może trwać bardzo długo, w walkach wysoko poziomowych graczy), czy określoną liczbę rund (np. 5). W tym drugim przypadku należy wprowadzić punkty, które będą przyznawane, za zadanie ciosu, ciosu krytycznego, sparowanie ciosu przeciwnika, wykonanie uniku itd.
Poniżej zamieszczam poglądowe kody PHP, dla obu typów walk, oraz ww. funkcji (u mnie tylko jedną):
Funkcja GetPlayerInfo:


Pierwszy typ walki (do śmierci, którejś z postaci):


Alternatywny typ walki (określona liczba rund, zliczanie punktów):

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz